سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ کمیل پسر زیاد گفت : امیر المؤمنین على بن ابى طالب ( ع ) دست مرا گرفت و به بیابان برد ، چون به صحرا رسید آهى دراز کشید و گفت : ] اى کمیل این دلها آوند هاست ، و بهترین آنها نگاهدارنده‏ترین آنهاست . پس آنچه تو را مى‏گویم از من به خاطر دار : مردم سه دسته‏اند : دانایى که شناساى خداست ، آموزنده‏اى که در راه رستگارى کوشاست ، و فرومایگانى رونده به چپ و راست که درهم آمیزند ، و پى هر بانگى را گیرند و با هر باد به سویى خیزند . نه از روشنى دانش فروغى یافتند و نه به سوى پناهگاهى استوار شتافتند . کمیل دانش به از مال است که دانش تو را پاسبان است و تو مال را نگهبان . مال با هزینه کردن کم آید ، و دانش با پراکنده شدن بیفزاید ، و پرورده مال با رفتن مال با تو نپاید . اى کمیل پسر زیاد شناخت دانش ، دین است که بدان گردن باید نهاد . آدمى در زندگى به دانش طاعت پروردگار آموزد و براى پس از مرگ نام نیک اندوزد ، و دانش فرمانگذارست و مال فرمانبردار . کمیل گنجوران مالها مرده‏اند گرچه زنده‏اند ، و دانشمندان چندانکه روزگار پاید ، پاینده‏اند . تن‏هاشان ناپدیدار است و نشانه‏هاشان در دلها آشکار . بدان که در اینجا [ و به سینه خود اشارت فرمود ] دانشى است انباشته ، اگر فراگیرانى براى آن مى‏یافتم . آرى یافتم آن را که تیز دریافت بود ، لیکن امین نمى‏نمود ، با دین دنیا مى‏اندوخت و به نعمت خدا بر بندگانش برترى مى‏جست ، و به حجّت علم بر دوستان خدا بزرگى مى‏فروخت . یا کسى که پیروان خداوندان دانش است ، اما در شناختن نکته‏هاى باریک آن او را نه بینش است . چون نخستین شبهت در دل وى راه یابد درماند و راه زدودن آن را یافتن نتواند . بدان که براى فرا گرفتن دانشى چنان نه این در خور است و نه آن . یا کسى که سخت در پى لذت است و رام شهوت راندن یا شیفته فراهم آوردن است و مالى را بر مال نهادن . هیچ یک از اینان اندک پاسدارى دین را نتواند و بیشتر به چارپاى چرنده ماند . مرگ دانش این است و مردن خداوندان آن چنین . بلى زمین تهى نماند از کسى که حجّت بر پاى خداست ، یا پدیدار و شناخته است و یا ترسان و پنهان از دیده‏هاست . تا حجّت خدا باطل نشود و نشانه‏هایش از میان نرود ، و اینان چندند ، و کجا جاى دارند ؟ به خدا سوگند اندک به شمارند ، و نزد خدا بزرگمقدار . خدا حجتها و نشانه‏هاى خود را به آنان نگاه مى‏دارد ، تا به همانندهاى خویشش بسپارند و در دلهاى خویشش بکارند . دانش ، نور حقیقت بینى را بر آنان تافته و آنان روح یقین را دریافته و آنچه را ناز پروردگان دشوار دیده‏اند آسان پذیرفته‏اند . و بدانچه نادانان از آن رمیده‏اند خو گرفته . و همنشین دنیایند با تن‏ها ، و جانهاشان آویزان است در ملأ اعلى . اینان خدا را در زمین او جانشینانند و مردم را به دین او مى‏خوانند . وه که چه آرزومند دیدار آنانم ؟ کمیل اگر خواهى بازگرد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :9
کل بازدید :156833
تعداد کل یاداشته ها : 312
103/9/10
9:38 ص
انصارى‌فرد مى‌گوید: اگر تا سه‌ هفته‌ قبل‌ بنا به‌ گفته‌ آقاى‌ کفاشیان‌ مطالبات‌ کوپیان‌ پرداخت‌ مى‌شد، 6 امتیاز از پرسپولیس‌ کسر نمى‌شد. او درست‌ مى‌گوید، فرض‌ مى‌کنیم‌ که‌ انصارى‌فرد به‌ دوش‌ کشنده‌ بار تمام‌ تقصیرات‌ در پرسپولیس‌ بوده‌ است‌ اما حالا که‌ مقرر شده‌ بود مطالبات‌ پرداخت‌ شود، تأ‌خیر در پرداختن‌ این‌ پول‌ به‌ همان‌ اندازه‌ ولو بیشتر از آغاز مشکل‌ هم‌ گناه‌ بوده‌ است. یکسونگرى‌ در این‌ عرصه‌ و محول‌ کردن‌ بار تمام‌ گناهان‌ و اشتباهات‌ در زمین‌ محمدحسن‌ انصارى‌فرد نابخشودنى‌ است. اگر انصارى‌فرد مطالبات‌ بگوویچ‌ و ایلیچ‌ و نیکولسکى‌ را نمى‌پرداخت‌ از پرسپولیس‌ در لیگ‌ سال‌ گذشته‌ هم‌ امتیاز کسر مى‌شد اما انصارى‌فرد پول‌ را پرداخت‌ و تقصیر را گردن‌ کسى‌ نینداخت‌ ولو اینکه‌ قصور او در وقوع‌ این‌ گناه‌ اندک‌ نبود اما این‌ اشتباه‌ جاى‌ تصحیح‌ و لاپوشانى‌ را داشت.
به‌ هر حال، انصارى‌فرد در زمان‌ مدیریت‌ خویش‌ در پرسپولیس‌ اشتباهاتى‌ داشت‌ اما فراموش‌ نمى‌کنیم‌ که‌ او تنها مدیر فوتبالى‌ امروز ماست‌ که‌ پیراهن‌ تیم‌ملى‌ را نیز بر تن‌ کرده‌ و عصاره‌ همین‌ فوتبال‌ آریایى‌ است. فراموش‌ نمى‌کنیم‌ که‌ انصارى‌فرد با آمدنش، تیم‌ نهم‌ لیگ‌ را با هزار بدشانسى‌ به‌ عنوان‌ سوم‌ مسابقات‌ فوتبال‌ لیگ‌ کشور رساند. فراموش‌ نمى‌کنیم‌ او مردانى‌ مثل‌ کعبی، نیکبخت، بادامکی، الونگ‌ و... را به‌ پرسپولیس‌ آورد. این‌ روزها به‌ عنوان‌ اولین‌ کسانى‌ که‌ در پایان‌ دوره‌ مدیریت‌ انصارى‌فرد در پرسپولیس، از نواقص‌ دوران‌ مدیریت‌ او انتقاد کردیم‌ یادآور مى‌شویم‌ که‌ انصارى‌فرد، در شکل‌گیرى‌ قهرمانى‌ محتمل‌ امسال، بسترسازى‌ مناسبى‌ را در پرسپولیس‌ انجام‌ داد. بى‌معرفتى‌ است‌ که‌ اینک‌ مردى‌ را زیر پاى‌ انتقادات‌ خویش‌ له‌ کنیم‌ که‌ چکیده‌ فوتبال‌ است. شفاف‌سازی، آن‌ هم‌ در جهت‌ تخریب‌ انصارى‌فرد چه‌ معنایى‌ دارد؛ اسم‌ حدیث‌ نفس‌ را شنیده‌اید؟ براى‌ رضاى‌ خدا این‌ حوادث‌ رخ‌ مى‌دهد یا اینکه‌ دچار حدیث‌ نفس‌ شده‌ایم؟(خبرورزشی)

  
پیامهای عمومی ارسال شده